מאיפה להתחיל?!

הסט הראשון שלי …. זה היה בת"א אחרי שעשיתי חימום שהיה להגיד שלום,זה היה דבר כזה.. כולי לא יודע מה לעשות איך לאכול את עצמי מסתכל רואה 2 בחורות ואז:

"סליחה?!, מי משקר יותר גברים או נשים ?!" …

וכן… ככה זה התחיל

"מה אני אגיד ?!"

"היא תחשוב שאני מוזר!"

"זה לא מנומס להפריע לה …"

"תן לי רק את המשפט פתיחה אני אמשיך משם…"

"היא תדחה אותי…"

"יש לה חבר…"

"אין לי ביטחון…"

"אין לי מה להגיד …"

"אני לא נראית בשיא שלי היום…"

"מה שאני אגש? שהוא ייגש …אני ארמוז לו"

בעיה של הרבה מאד אנשים באינטראקציות זה דווקא ליזום את השיחה עצמה,כאשר הפתיחה של השיחה עצמה היא הכי קלה. יש 3 עקרונות מאד פשוטים לפתיחה:

1)זמן תגובה כמה שיותר נמוך (רואה ניגש)

2)להגיד/לעשות משהו

3)בהצלחה(פרטים בהמשך הפוסט )

לפי דעתי הפתיחה של השיחה זו הכבשה השחורה בתחום הדינמיקה החברתית כי הכי קל לבצע את החלק הזה, הוא החלק הכי קצר ובכל זאת זה החלק שהכי קשה לאנשים להתמודד איתו

לפני שאני עובר לפירוט 3 העקרונות ,למה אנחנו  צריכים לפתוח?!

רוב האנשים רוצים לנהל שיחה, תחשבו על זה רגע לא הייתם רוצים לשבת ואז מישהי או מישהו, ניגש אליכם ונותן לכם להתבטא ותו"כ אתם מחליפים דעות וחוויות ?! איזה מעניין זה להכיר אנשים פתאום סתם ככה להרחיב את המעגל החברתי  העניין מגיע דווקא לחלק של ה2 דקות הראשונות של השיחה

רוב האנשים מעדיפים לקחת את החלק הפסיבי בקומוניקציה ב2 הדקות הראשונות ז"א הם לא ידברו הרבה ולא ישתפו פעולה ברמה גבוהה אבל אחרי ה2 דקות הבנאדם פתאום פתוח יותר לשיחה ה"קרח" נשבר

הסיבות לכך שרוב האנשים לוקחים את החלק הפסיבי הן פשוטות:

1)כשהיינו ילדים תמיד ההורים אמרו לנו "אל תדבר עם זרים"

2)איכפת לאנשים מה אנשים חושבים עליהם

3)הפרטנר לשיחה צריך להתחמם

עכשיו נחזור לעקרונות הפתיחה

1)זמן תגובה כמה שיותר נמוך(או רואה ניגש):

מה זה אומר ? זמן תגובה נמוך מה אני מתאגרף ? אולי אתה לא מתאגרף אבל זמן תגובה נמוך אומר ברגע

שראית פרטנר לקומוניקציה יש לגשת ללא היסוס!. למה? כי אז יקרה דבר מאד פשוט, יקפצו הרבה מאד תרוצים לראש: "אני לא טובה מספיק" "היא תדחה אותי" "אין לי מה להגיד" וכו'

הורד

2)להגיד או לעשות משהו :

או הנה החלק שבטח חיכתם לו שורת המחץ שאחרי שתקראו אותה תיהיו קוסמים והבחורה תיפול לרגליכם

תרגעו עוד לא מצאתי שורה כזאת ואם הייתה לי לא הייתי חולק אותה חחח

אז אחרי ששמתם לב שאתם רוצים לנהל קומוניקציה והתקרבתם לעבר הפרטנר שלכם,הגיע הזמן שתתפסו את תשומת הלב שלו.

איך?! פשוט אפשר לדבר אליו   אפשר לעשות משהו

למה הכוונה ?! לדבר לעשות אני לא מבין …. תן לי בבקשה דוגמא !

בסדר… בסדר… הנה הנה כמה דוגמאות:

"היי אני  (ואז השם שלכם )" – המועדף עליי

מחמאה –חשוב שתיהיה כנה ולא סתם לזרוק כדי לברוח מהרגש המחניק "ממש אהבתי את איך שאת לבושה היום" פחות אפקטיבי לעומת זאת "ממש אהבתי את הצעיף שלך " יותר כנה ויותר ספציפי עם הזמן תגלו שככול שאתם יותר כנים אנשים נפתחים יותר בקלות

הדבר הראשון שעולה לראש- עלה לכם בננות לראש תגידו  "בננות"

3)בהצלחה!!

והנה השלב האחרון!!!!!

אז למה הכוונה בעצם בבהצלחה למה קראתי לזה ככה ?! אז כמו שכתבתי למעלה אין משהו שיגרום לאנשים ליפול לכם לרגליים ופתיחת שיחה זה לא תמיד חלק … כי כמו שאמרתי בממוצע לוקח לבנאדם 2 דקות להיפתח אז יש צורך בלהמשיך לדבר  ולנסות להסתדר אחרי מה שאמרת….

דוגמא לשיחה :

אני:בננה בננה בננה

היא: מה ?!חחחח

אני: אני אוהבת לאכול סלט פירות ואת ?!

היא:כן גם אני…..

 אבל זה כבר מאמר אחר שיגיע בקרוב

ועכשיו לחלק שיעשה לכם טוב על הנשמה –תרגילים לשטח !!!!

גשו ל3 אנשים בנים או בנות ותציגו את עצמכם ואז תתחילו לפתח שיחה משם תסמכו על עצמכם

ושתפו פה איך התקדם אם אתם רוצים…=)

בהצלחה ,

יאיא!

מחשבה אחת על “מאיפה להתחיל?!

  1. החוק של מינימום זמן תגובה זה דבר גאוני. הוא תמיד עובד – זרוק את עצמך למיים מיד ותראה מה ייצא. מקסימום תהיה חוויה מצחיקה 🙂

    יאללה, אני אעשה את זה!

כתיבת תגובה