הצילו !!! אין לי מה לתת! או ערך ע"פ יאיא

טוב אז נתחיל  בסיפור שלי: אני ניכנס למקום שאני לא מכיר, מלא באנשים שאני לא מכיר

כולם עושים שם כיף…. חוץ ממני ?! מה למה אני מרגיש ככה?, אני בנאדם בידיוק כמו כולם

גם אני רק רוצה לעשות כיף … אה, אני יודע הוא נהנה יותר ואוהבים אותו כי הוא ניראה טוב …

לא… הרי אני מכיר רון שניראה לא כ"כ טוב  אבל יש לו חתיכת מכונית והוא הולך רק אם חליפות אוף

אם רק היה לי מה להציע… אה , רגע איזה יופי זה גם לא כסף …. כי יש את לידור שאין ל גרוש על הנשמה !! אפילו רישיון אין לו ! אה אוף… אבל הוא יודע לרקוד … אז מה לעזאזל יגרום לאשים לאהוב אותי ?!

אני לא מבין הרי בסרטים זה כ"כ פשוט אומרים היי וכולם חברים  משום מקום אני אנסה את זה …

היי חברה…

בום !!!!!!!!!!!!!! תוקעים בי מבט מוזר של מי אתה ולמה אתה מעז לפנות אלינו

אני מהמבוכה פשוט הלכתי … ומאז לא ניגש לאף אחד לעולם … ומפוחד מהסביבה …

מה קרה פה ואיך זה מתקשר לערך!?

אז נתחיל בהגדרות של ערך

לפי המילון:

ז') שווי, מחיר, שיעור, שער, אומדן, חשיבות, תועלת, תוחלת, כדאיות

 

 (ז') רשומה, מילה במילון, עניין באנציקלופדיה

 

 (ז') קניין, נכס, רכוש, הון

לפי תפישה דרוויניסטית :

כמו שראיתם בהגדרה שלפי המילון ערך הוא חשיבות… למשל אם נאבדת במידבר במשך 10 ימים ומתוכם 3 ימים לא כלת ולא שתית לפתע, יצאת מהמדבר ואתה רואה לפניך 2 אובייקטים :

האחד ארוחה טובה

והשני בוגאטי  ווירון

מה מהם תיקח ותנסה ליהיות כמה שיותר אובייקטבי ! כמובן שאת הארוחה אבל למה שתיקח את הארוחה ?!

אם תמכור את הבוגאטי תוכל לקנות מיליון ארוחות ?! פשוט כי לארוחה יש חשיבות ותר גבוהה בעינינו אנחנו מעדיפים לשרוד על פני למות בבוגאטי  , רוב הבחירות שלנו הם לא הגיוניות (אבל זה כבר מאמר אחר)

אז ערך זה כל מה שעוזר לך לשרוד,לילדים שלך לשרוד ולבסוף כל מה שגורם לך להרגיש טוב

ולבסוף ערך לפי התפישה שלי

אני אוהב את ההגדרות: חשיבות, תועלת,כדאיות ושווי

חשיבות- כמה אני חושב שהדבר טוב בישבילי או רע בישבילי יקדם אותי או ירחיק אותי

תועלת- מה יוצא לי מזה

כדאיות  -האם זה בעצם כדאי לי  ויותר טוב ממה שאני עושה עכשיו

עכשיו אחרי שהבנתם מה זה ערך הגיע הזמן שאסביר איך לתת אותו

אז ערך זה למעשה המענה על הצורך הלא מודע של "מה יוצא לי מזה "

איך לתת ערך בסיטואציה:

אני נמצא בבר ולפתע אני רואה את ביל גייטס. אני ההאקר הכי טוב בעולם שהיה אי פעם,אני רוצה לדבר עם ביל גייטס. איך אוכל לגשת אליו ועוד לתפוס את תשומת הלב שלו ?! פשוט אני צריך להציע לו ערך … אז אני ניגש אליו ואומר לו דבר כזה: "מה קורה ביל מכיר את הוירוס XYZ אני יצרתי  אותו עכשיו יש לי הצעה אני אנהל את המערכות מידע וביטחון באחד מהמשרדים שלך מה אתה אומר?" יופי מה  ביל גייטס חושב לעצמו ?!

איזה יופי, אחד שיקדם את החברה שלי כדאי לי להעסיק אותו.

מה היה כאן הערך שנתתי ?! את היכולת שלי באבטחת מידע .

עוד דוגמא כי זה משהו שקשה לתפוש …

נניח שאתה סטיבן ספילברג ואתה יוצא עם תסריט חדש ואתה מחפש שחקנים.

רואה אותך אדם  בבר, ניגש אליך אומר לך: "שמע אני רוצה לשחק בסרט החדש שלך בוא תראה את כישורי המשחק שלי"  מנגד מגיע בראד פיט ואומר לך: "שומע אני רוצה לשחק בסרט שלך "

למה שניקח את בראד פיט ולא את האדם השני? הרי שניהם, בני אדם והשווי של שניהם גם ככה אותו דבר .

אבל רק אחד מהם נותן לכם ערך גבוה יותר מהשני, ז"א עונה על הצרכים שלכם יותר טוב. בראד פיט, למה ?! מה הערך שבראד פיט מציע ? הוא מציע את השם שלו והמוניטין שלו בסרט שלך ובכך מקדם את המכירות של הסרט פשוט ה"מה יוצא לי מזה " שלכם באותה סיטואציה היה עוד פירסום  ועל הערך הזה שאתם צריכים ענה בראד פיט .

דוגמא אחרונה ואם עדיין יהיו שאלות אני אעלה סרטון בנושא!

אתה וחבר מטיילים בקניון  אתם יושבים הרגע קיבלתם את האוכל שלכם לפתע הקניון כורז  "צבע אדום"

מה תעשו ?! תברחו ותשאירו את האוכל שם? או שתשארו לאכול ותסתכנו בפגיעה פיזית ואף מוות ?

למה העדפתם לברוח?, כי הכדאיות של הבריחה למרחב מוגן בעלת ערך גבוה יותר מהאוכל אבל שימו לב, גם לאוכל יש ערך בעיניכם

אחרי שהבנתם שערך משתנה מסיטואציה לסיטואציה אני אתן לכם ערכים שהרבה אנשים מעריכים באחרים

1)אותנטיות- גיליתי שזה הערך שהכי מערכים

2)קונגרנטיות-או הלימה

3)החלטיות- אנשים בעידן הזה שונאים להחליט אז ציך להחליט בישבילם

4)יופי-הרבה מאד אנשים מעריכים את זה באנשים אחרת איך הערך של דוגמניות כ"כ גבוה בעיני אחרים ?

5)ביטחון עצמי

והרשימה עוד ארוכה ארוכה

אבל חשוב שתזכרו, יש אנשים שמעריכים יותר ביטחון עצמי ממה שהם מעריכים יופי. קרה לכם פעם שדיברתם עם מישהי או מישהו שניראים ממש טוב !? אבל אז הגיע/ה  החבר/ה שניראה/ית  פחות מושכ/ת

אבל בכל זאת נמשכתם אליו/ה יותר?.  אז יש אנשים שיופי חשוב להם 10 , אבל ביטחון עצמי הם מעריכים 3 אז מספיק שתיהיה יפה ולא תעשה הרבה והם ימשכו אליך. יש אנשים שמעריכים החלטיות 10  יופי 7 ביטחון עצמי 5 ואם אתה ניגש לדבר אליהם ואתה לא החלטי ואין לך הרבה ביטחון אתה רק יפה, אז אתה   לא מציע להם ערך  … למה שהם ירצו ליהיות לידך אתה לא עונה להם על ה"מה יוצא לי מזה ".

עכשיו נחזור לסיפור בהתחלה והכל יתחיל ליהיות ברור יותר

היי חברה… (בטון מהסס)

בום !!!!!!!!!!!!!! תוקעים בי מבט מוזר של מי אתה ולמה אתה מעז לפנות אלינו

אני מהמבוכה פשוט הלכתי(מקום להתמודד עם הסיטואציה וע"י כך להראות ביטחון עצמי ולתת ערך) … ומאז לא ניגש לאף אחד לעולם … ומפוחד מהסביבה …(כמה ערך כאן אני כבר יכול לתת לסביבה ?)

הם עשו כיף ואני לא הצעתי להם עוד לכיף שלהם .

אז בעצם ה"חוקים" למן ערך הם:

לתת ערך על מנת לתת ולא על מנת לקבל משהו בתמורה:תגובה או משהו חומרי

למשל אם אתה ניגש למישהו במטרה לקבל תגובה אתה לוקח ערך במקום לתת אז איך אפשר לגשת ולתת ערך במקום ? לגשת לא לצפות לתגובה ולעשות את הרגע כמה שיותר כיף, לכולם !

לא להתייחס למה שהסביבה אומרת ((unreactive כמו שכתבתי במאמר הקודם ב3 דקות הראשונות אנשים לא כ"כ מחוממים אז הם סביר להניח יעשו לך פרצופים או יתנו לך כמה התנגדויות תמשיך בכל זאת ואל תתרגש מזה  .

 

עד לפעם הבאה!

יאיא!…

לעוד שאלות/דיונים לגבי החומר אתם מוזמנים לרשום בתגובות

2 מחשבות על “הצילו !!! אין לי מה לתת! או ערך ע"פ יאיא

  1. אהבתי – נתת דוגמאות מהרבה סוגים שעל חלקן אפילו לא חשבתי כערך. במקרה של שחקן לסרט, ערך יכול להיות גם התאמה פיזית לדמות, ואז בראד ביט פשוט מאבד את הערך (דמות מצחיקה, גמד, גבוהה במיוחד וכו׳)

    לדעתי הערך הכי טוב שאתה יכול לתת כשאתה ניגש למישהי, מישהו או קבוצה זה האווירה שאתה מביא איתך – החוויה שאתה מוסיף. זה שיש לך ביטחון עצמי, זה מגניב, א ל מה יוצא לי מזה? יש מצב שאני בכלל לא מחבב אותך, שיהיה לך ביטחון עצמי וקונגרואנטיות מושלמים.

    אני הייתי שמח שתרחיב על זה בסרטון – זה מטורף כמה עוזר לשמוע דברים מניסיון אישי של אנשים שאנחנו מכירים אישית והם לא איזה גורוים (עדיין) שאצלם הכל נשמע מלוטש מידי ולפעמים גם לא נקלט מנקודת מבט הנכונה.

  2. מסכים עם שניכם, לדעתי אם אני מעריך ביטחון עצמי אשמח להיות ליד אדם כזה שופע ביטחון שכאילו משלים אותי או דומה לי , אני עד היום זוכר שעברתי ליד קיוסק מול הסנטר והמוכרת שמעה שם שיר של ג׳ון פרושיינטה האומן האהוב עלי ביותר, אתהבתי בה באותו רגע ובאתי ואמרתי לה שאני אוהב אותה כי היא שומעת פרושיינטה ונהינו חברים ממש טובים ללילה אחד ( סתאם ליותר ) בכל מקרה אני מקבל מה שאתה אומר יאיא ומסכים גם עם יוסי לגבי סירטון . שלומי (שלוגו )מרקוביץ.

כתיבת תגובה