אם אתה לא נותן ובא רק לקחת, אתה במצב רע!

אם אתה בא לעשות משהו מתוך הידיעה שאתה בא לתת משהו, אתה מרגיש בעל ערך, מכבד את
עצמך ופועל ממקום אחר לחלוטין מאשר אם אתה בא ממקום של ״אני לוקח משהו״.

אבל יש מצבים שאתה נמצא בהם כביכול במקום ״נחות״ ואין לך מה לתת –

לדוגמא, אתה רוצה לשאול שאלה – כל שאלה, אז איך אתה יכול לבוא ממקום של ״נתינת ערך״ כשאתה בא ״לקחת ערך״ שבמקרה הזה זה המידע שאתה צריך/רוצה לקבל.

אני chode שבא לקחת ערך מבחורה יפה!

אני chode שבא לקחת ערך מבחורה יפה!

עוד דוגמא זה מצבים שאתה בא לבקש משהו – מספר טלפון מבחורה, עזרה מחבר או כל דבר אחר. אז גם פה לכאורה אתה cא ממקום של החנג׳ הקטן שבא להתחנן למשהו…

לא! זו רק גישה נחותה להסתכל על דברים וצריך לשנות אותה דחוף.

אבל איך?!? אתה באמת בא לקחת משהו!!!

נכון – אתה בא לקחת משהו, אבל נתינה ולקיחה מתבצעים ברמות שונות וזה הכל עיניין של מיקוד – במה אתה בוחר להתמקד? באיזו רמה ובאיזו פעולה?

הרי, אם אתה חושב רק על מה שאתה מקבל, אתה באופן אוטומטי תהיה כזה אפולוגטי (apologetic), מתנצל, נותן חיוך של לוזר ומרגיש כמו כלבלב שמחכה לעצם קטנה. אבל, אם תתמקד במה שאתה נותן בתמורה דווקא, הכל ישתנה! הרי זה הכל עיניין של גישה והמיינדסט. אז מה אתה נותן במצבים ה״נחותים״ האלה?!?

אתה נותן את המרכיב הכי חשוב בחיי אדם – את מה שאנשים מוכנים לשלם עליו הכי הרבה כסף ותכלס, למענו לחיות; את מה שהפך את apple לחברה של ביליונים ומה שגורם לזה שאנשים מוכנים לקחת סיכונים על ראשם ועל חייהם בשביל לחוות אותם – חוויה.

כן, הדבר הכי יקר מכל – לא המוצר, לא הכסף, לא בלבולי שכל לריק, אלא חוויה.

האם כיף להיות לידך? האם אתה רואה את עצמיך כ"חוויה", ה"ערך" שאתה נותן?  כי דוגרי, אם אתה לא הערך שאתה יכול לתת לבחורה, אז מה כן? הכסף שלך, האוטו שלך, המראה שלך? כל זה רק בונוס – אם לא כיף להיות לידך בתור בן אדם ואתה בעצמך לא ה-חוויה, שום דבר מהנ"ל לא שווה ואוטומטית מתאפס לכלום – אפס – NADA – NEMO. נקודה.

בשביל לחוות עוד איזה טיול, אנשים עובדים חודשים ארוכים ושנים. עסקים קמים על לספק חווית משתמש טוב יותר, לא על שירותים חדשניים ומהפכניים. (דוגמא מצוינת, גוגל – חיפוש יותר מהיר, שירותים יותר נוחים וכו׳)

אין חדש תחת השמש – הכל קיים, הכל ידוע וכולם יודעים כבר הכל. בנים אוהבים בנות ובנות אוהבות בנים. לכולם יש בולבולים ולכולן יש משולשי פיצה, גם עם זה עם תוספים או בצבעים שונים.

המפתח להצלחה בחיים זה נתינת ערך!

המפתח להצלחה בחיים זה נתינת ערך!

שאלה: אז מה כבר עושה כזה הבדל, לפי מה אנחנו בוחרים?

תשובה: לפי מה שלדעתנו יכול לספק לנו את הערך הכי גבוה – הרגשות יותר חיוביות, רגשות טובים יותר ובשורה התחתונה חוויה כוללת יותר טובה ואיכותית.

אז על מה אתה צריך להתמקד? נכון – על בניית הערך העצמי. על טיפוח ה"אני", שיהיה כיפי, מגניב, חוויתי – כל השאר זה רק תוספות שאם תפתח את האישיות הנכונה, יבואו. צריך קצת לקרוע את התחת כמובן, אבל זה גם חלק מההרפתקה הכיפית שנקראת "חיים" 🙂

אז לעולם, אבל לעולם, אל תשים את הדגש על מה אתה מקבל – תמיד תמצא את מה שהבן אדם השני יכול לקבל ושים עליו את הדגש. אל תחשוב ״מה יוצא לי מזה״ כשאתה ניגש אליה, זה כבר אמור להיות לך ברור – להיות עם בחורה שמושכת אותך עם כל מה שמתשמע מכך. אז שים את זה בצד ותתחיל לתת את הערך שלך, האישיות, המגניבות שלך – איך שהיא באה לידי ביטוי דרכך. שים את הדגש על מה יוצא לה מזה, ותבוא מתוך הידיעה שאתה נותן, ומהלב – ובאמת תתן! תשאף לתת לה חוויה מעניינת ומרגשת על ידי הנוכחות והמגניבות שלך ותזכור שאם אתה נהנה, רוב הסיכויים שגם היא תהנה. אם אתה לא נהנה, ככל הנראה שגם היא לא תהנה – הרי אתה מכתיב את הקצב והמציאות. (YOU ARE THE FUCKING MAN!)

אז תן ערך, תתמקד בנתינה ותדע שהאחוזים מההשקעות שלך יחזרו ללא צל של ספק. זו השקעה שאין בה סיכון – אין מצב שתפסיד ולא תרוויח כשאתה נותן. אז… אתה מוכן לספוג את כל הטוב שמחכה לך?!? יופי, אז יאללה, תתחיל לתת ברב״ק!

כתוב לי כאן מה שיש לך להגיד – אני באמת מאמין שהנושא הזה הוא אחד העקרונות החמקניים של החיים שמי שמבין ומיישם אותו, משחק אותה בגדול. מה דעתך בנושא? מוכר, מקובל, מוזר? שתף את המחשבות שלך, אני באמת אשמח לדעת מה אתה חושב.

נ.ב. אם אתה חושב שיש לך חברים שיכולים לקבל ערך (כן, כן :)) מהמאמר הזה, בבקשה שתף אותו

לתת ערך לחברים!

לתת ערך לחברים!

איתם – לדעתי יש הרבה אנשים שיודו לך אם תתן להם משהו בעל ערך עבורם.

מחשבה אחת על “אם אתה לא נותן ובא רק לקחת, אתה במצב רע!

  1. מדהים אחלה של מאמר !!! ואמיתי הקטע בלתת ערך זה לא "מה יוצא לי מזה" אלא "מה אני יכול לתת" כי כמו בדוגמא שרשמת
    אם אתה בא לקחת טלפון ולא נתת כלום בתמורה בטח שתתנצל כי אתה מאמין בכל לבך שלא מגיע לך !
    אבל אם אתה נותן בלי לבקש/ משהו בחזרה לא רק שהטלפון לא יעניין אותך אלא הוא מגיע משום מקום…
    כמו כל דבר פשוט קבלו את זה שהעולם לא חייב לכם כלום ואתם פה בישביל לתת ! ובתמורה תקבלו לפא פחות ולא יותר ממה שמגיע לכם !"

כתיבת תגובה